Spomienka na G. Plasu

Hlavná stránka


Nadradená stránka
Prehľad víťazov
Tak sme začínali
Návšteva zakladateľa Dobšinského kopca
Spomienka na G. Plasu
Za Henrom Kollárikom

Georg Plasa

„Muž, ktorý nepretekal nikdy v inej značke, než v BMW, extrémista, ktorý sa hnal za absolútnou dokonalosťou a pritom veľmi skromný a obetavý človek, ktorý každému rád poradil alebo pomohol.“

„George, navždy zostaneš v našich srdciach a v našich spomienkach! Bol si najlepší, ďakujeme za krásne chvíle, ktoré si nám prinášal! Odpočívaj v pokoji !!!!!!“

To sú dve z mnohých viet v nekrológoch, či kondolenčnej knihe na počesť Georga Plasu. Nuž a aj nám ostáva už len spomínať.

Georg Plasa prvý krát pretekal v Dobšinej v roku 1993, v rámci Alpsko-Dunajského pohára. Na svojom BMW 2002 samozrejme vyhral svoju skupinu i kategóriu I, čo nás motivovalo k tomu, aby sme na plagát nasledovného ročníka dali práve toto auto. Patril som medzi tých, ktorým Georg plagát podpísal, nuž a neskôr niekoľko rokov bol u nás v detskej izbe nalepený ako tapeta.

Po zrušení Alpsko-Dunajského pohára (1996) som jeho osud nesledoval. Až v roku 2005, keď sa po niekoľkoročnej odmlke do Dobšinej opäť vrátili medzinárodné poháre FIA, som ho stretol na pretekoch v Ústí nad Orlicí. Pozval som ho na naše preteky, ale nevyšlo to. A ani v nasledujúcich rokoch.

Do Dobšinej prišiel až v roku 2008 na jubilejný XXV. ročník, ale nie všetci vedia, že u nás si „zazávodil“ aj na inej značke než BMW. V piatok pred pretekmi prišiel za Marcelom s prosbou, či by sme mu nevedeli poskytnúť nejaké tréningové auto, aby si mohol „naštudovať“ kopec. Nevedeli sme si predstaviť, žeby niekto požičal svoje auto pretekárovi kalibru Georg Plasa - každý sa bál, aby sa mu nevrátilo s piestami „vyskočenými“ z motora. Kohosi napadlo požiadať Štefana Leskovjanského, keďže jeho syn mal doma starú škodovku, na ktorej absolvoval niekoľko amatérskych pretekov. Ten súhlasil, a tak sme ju Georgovi ponúkli. Mysleli sme si, že ju ohrdne, ale nie – úprimne sa potešil, a poďakoval za pomoc. Schuti si na nej potom zatrénoval, aby v sobotu na oficiálnom tréningu a nedeľu v ostrých jazdách (samozrejme už na BMW 320 V8) predbehol aj niektoré formule a zároveň (podľa mňa na veľa rokov) vytvoril rekord v skupine E1 a kategórii I.

Minulý rok som sledoval na jeho domovskej stránke stavbu nového pretekárskeho BMW a poriadne som si nevedel ani predstaviť, ako môže byť ešte rýchlejšie a silnejšie, než to, s ktorým bol naposledy u nás. Povedal som si, že hádam ešte raz príde na Dobšinský kopec. Nepríde...

P. Vozár


Kontakt: info@dobsinskykopec.com
© 2004-2019 Riaditeľstvo pretekov EHC Dobšinský kopec, naposledy zmenené: 16. júna 2019
RSS 2.0 kanál
 
Správne RSS